Beschrijving
LEVEL 2 Rear Shock (250mm veerweg) – geschikt voor de CRF250 Rally – NIET DE CRF250L
OPTIONELE HYDRAULISCHE VOORSPANNINGSREGELAAR CRF300L/Rally only- NOT CRF250 RALLY
We hebben de optie Hydraulic Preload Adjuster ontwikkeld omdat het moeilijk is om toegang te krijgen tot de standaard voorspanningsring met schroefdraad op onze verbeterde schokken, om de voorspanning te wijzigen, zonder de schok te hoeven verwijderen. Dit is op beide CRF300L &Rally modellen.
Voorgestelde rijder / veersnelheden – meestal voor een solorijder, inclusief 5 kg rijuitrusting:
Up to 70Kg | 80N/mm (L2 comfort/soft spring) |
70-80Kg | 85N/mm (L2 supplied as standard) |
80-90Kg | 90N/mm (L2 heavier rider or more aggressive off-road) |
90-100Kg | 95N/mm (L2 typically with a larger luggage load) |
100Kg+ | 100Nmm (L2 heavy-duty spring for maximum load) |
NIET GESCHIKT VOOR CRF250L MODELLEN, ZIE LEVEL 1 SHOCK
Onze speciale 250 mm met stikstof geladen achterschokdemper is ontwikkeld in samenwerking met onze technische partners TracTive Suspension in Nederland. Met een breed scala aan veersnelheden en dienovereenkomstig verbeterde dempingseigenschappen om aan alle terreinomstandigheden te voldoen, is deze schokdemper een grote verbetering van de CRF-serie.
Shock-functies:
- Deze unieke big-body schokdemper heeft een enorme behuizing en zuiger met een diameter van 46 mm (vergelijkbaar met die welke worden gebruikt voor onze KTM 690 en Yamaha Tenere 700 achterwielophanging) die een dramatische toename van de oliestroom biedt voor een veel nauwkeurigere dempingsregeling onder een breed scala aan omstandigheden, en meer oliecapaciteit om vervaging te helpen verminderen.
- Het met stikstof geladen schoklichaam heeft een scheidingszuiger om schuimvorming te elimineren en biedt consistente dempingseigenschappen, of dat nu tijdens langdurig off-road rijden op ruw terrein of meer pittig rijden op de snelweg is, en of u nu alleen bent of beladen met bagage.
De belangrijkste kenmerken zijn:
- Afmetingen van de schok – 412 mm oog in oog.
- schokslag is 98mm
- Instelbare voorspanning via billet preload ring, of HPA adjuster op CRF300L &Rally modellen.
- Hoge kwaliteit volledig aluminium 46mm diameter body shock.
- Bespaart 0.25Kg (1/2lb) in gewicht in vergelijking met OEM stalen schok.
- Gemakkelijk toegankelijke gecombineerde dempingsregelaar, die proportionele valving tussen Rebound (80%) en Compression (20%) bevat – met 24 kliks aanpassing.
- Keuze uit vijf verschillende veersnelheden om beter aan te sluiten bij uw gewichts- en rijstijlvereisten
Alle Rally-Raid-producten / Tractive-achterschokdempers zijn volledig onderhoudbaar / herbouwbaar en worden geleverd met een fabrieksgarantie van 2 jaar.
- Dit handige product is ontworpen voor rijders die een snelle, eenvoudige aanpassing van de veervoorspanning willen.
- Hiermee kan de voorspanning tot 15 mm worden aangepast met het eenvoudig draaien van een knop op de afstandsbediening, die de voorspanning op de veer aanpast door middel van hydraulische druk.
- De afstandsbedieningsknop kan ongeveer 20 draaien om de volledige beweging van de voorspanningszuigerbeweging te bereiken. De knop heeft elke halve draai een “klik” om de instelling te vergemakkelijken.
- Het is een zeer eenvoudige, snelle manier om de voorspanning aan te passen bij het vervoeren van extra bagage, of een passagier, of het gaan van straat naar off-road reizen.
- Nooit meer hameren op de OEM preload adjuster locknut, en moeite om het te draaien.
- Eenvoudig te monteren en geen onderhoud nodig.
- Geleverd met alle bevestigingen, inclusief 2 verschillende HPA-handgreepbeugels voor beide Euro 5 – niet-Euro 5-modellen.
Complete LEVEL 2 CRF schokset bevat:
- Volledig aluminium 46 mm stikstof gevulde schokdemper, met uw keuze van veersnelheid (zie vervolgkeuzemenu) vooraf gemonteerd in onze fabriek – Opmerking: We kunnen indien nodig op een later tijdstip een ander veergewicht leveren.
- Speciale TracTive preload en demping aanpassing multi-tool.
- Vervangende onderste montagebout (langer).
- 2 jaar garantie en instructies.
Houd er rekening mee dat terwijl onze LEVEL 2 250 mm veerweg CRF-schok dezelfde totale reis biedt als de OEM-specificatie, je nu de achterkant van de fiets hebt geveerd met de juiste snelheid voor je gewicht (dwz zonder de overmatig zachte verzakking van de OEM-componenten) dienovereenkomstig heb je effectief je rit / zithoogte verhoogd met ongeveer 30-40 mm
(afhankelijk van uw persoonlijke voorkeur voor doorzakken) – met andere woorden, u heeft nu meer van de totale reis beschikbaar dan voorheen, en een overeenkomstige toename van de zithoogte en bodemvrijheid.
In dat opzicht, hoewel het perfect mogelijk is om onze 250 mm veerweg Level 2 Shock onafhankelijk van andere upgrades te monteren, raden we u aan om deze te combineren met onze speciale LEVEL 2-vorkkit voor een goed afgestemde rijhoogte en geometrie – met een hoogwaardige ophanging voor en achter.
We raden ook aan om onze eigen langere zijstandaard (CRF-014) te monteren bij het upgraden naar de Level 2 Shock ophanging, omdat de hogere zithoogte van de fiets ervoor zorgt dat deze overmatig overhelt wanneer hij op de OEM-zijstandaard staat.
Tractieve Pt.No.46HO21-R3017-RR