Beschrijving
Rally Raid level 2 suspension kit voor Honda CB500X (2013-2018)
Algemene informatie
De eerste generatie Honda CB500X wordt standaard geleverd met een 17″ voorwiel en zeer beperkte veerweg. Ontwikkeld in eigen huis en samen met onze partners TracTive Suspension in Nederland, verbetert onze unieke lange-veerweg vering niet alleen drastisch de off-road en all-terrain capaciteiten van de CB500X, maar maakt het ook mogelijk om onze optionele spaakwielkit (met een 19″ voorwiel en 17″ achterwiel) te monteren, waardoor het eerdere model wordt geüpdatet met veel geschiktere wielen en een bijpassende keuze aan all-terrain 50/50-stijl banden.
Exclusief vervaardigd voor Rally Raid Products door TracTive in Nederland, biedt onze lange-veerweg LEVEL 2 achterste schokdemper een +50mm (2″) toename in veerweg ten opzichte van de standaard, en beschikt over een externe reservoir met individuele afstellers voor zowel hoge als lage snelheidscompressiedemping, samen met een aparte afsteller voor terugsprong aan de basis van de schokdemper.
De LEVEL 2 achterste schokdemper kan ook worden uitgerust met onze optionele hydraulische veervoorspanningsaanpasser, die een afstandsbediening (handig geplaatst bij het linkerknie van de rijder) heeft voor snelle en gereedschapsloze aanpassing van de veervoorspanning om uw doorhang correct in te stellen voor de omstandigheden – of dat nu tussen gebruik op de weg en off-road is, of bij het dragen van bagage of een passagier bijvoorbeeld.
Om deze high-performance langere veerweg achterste schokdemper aan te vullen, biedt onze LEVEL 2 Vorkset een +30mm toename in veerweg om de achterkant te evenaren (nu 170mm aan beide uiteinden). Deze uitgebreide set vervangt volledig de OEM-interne vorkcomponenten, waarbij onze eigen demperstangen met shim-kleppen zijn opgenomen (die de dempende respons aanzienlijk verbeteren over een breed scala aan rij- en terreinvariaties), samen met onze eigen toegewijde lineair-gewikkelde veren in een keuze uit twee tarieven – standaard en zwaar belast.
Ontworpen om de prestaties te verbeteren onder zware omstandigheden, verbetert de uitgebreide LEVEL 2 veerset aanzienlijk de all-terrain capaciteiten van de CB500X, met een toegenomen veerweg, high-performance veer en verstelbare demping, en een merkbare toename in bodemvrijheid. Als u besluit deze vering te combineren met onze eigen zware 17/19″ spaakwielkit en onze aanbevolen motorbeschermingsbeugel in wiegstijl, heeft u nu een compacte en echt capabele cross-continentale all-terrain ‘avonturen’motor die over de hele wereld is bewezen.
Voor de volledige specificatie van de LEVEL 2 voor- en achtervering componenten en andere items die zijn inbegrepen in de kit, zie alstublieft de TECHNISCHE SPECIFICATIE sectie.
Technische specificaties voor de Rally Raid level 2 suspension kit voor Honda CB500X (2013-2018)
De Rally Raid level 2 suspension kit bevat:
Achterste Schokdemper: Volledig instelbare schokdemper met extern reservoir en +50mm (2″) extra veerweg ten opzichte van de standaard, voorzien van individuele afstellers voor hoge en lage snelheidscompressiedemping (met eenvoudige toegang op het reservoir) en een aparte afsteller voor terugsprong aan de basis van de schokdemperbehuizing.
Handmatige veervoorspanningsaanpassing en de keuze uit vier veersnelheden om aan een breed scala aan rijders, belastingen en toepassingen te voldoen: 100 N/mm, 110 N/mm (standaard), 120 N/mm en 130 N/mm – geselecteerd bij aankoop uit het menu hierboven. Optionele Hydraulische Veervoorspanningsaanpasser met Afstandsbediening kan ook worden gemonteerd om snelle en gereedschapsloze aanpassing van de veervoorspanning over een bereik van +/-10mm te bieden – geselecteerd uit het menu hierboven.
Wordt geleverd met alle extra montagehardware, inclusief de reservoirbeugel, en bevat ook de beugel voor de afstandsbediening van de HPA als die optie is gespecificeerd.
Achterste schokdemperkoppeling: Om onze langere LEVEL 2 schokdemper met langere veerweg te accommoderen, moest de achterste koppeling ook opnieuw worden ontworpen, en onze vervangingsonderdelen omvatten onze eigen heavy-duty billet aluminium koppelingsstang en herziene geometrie zijplaten – zodat de algehele hefboomsverhouding behouden bleef en de gewenste progressieve werking gedurende de verlengde veerweg werd geboden.
Vorkset: Complete interne vervanging van de OEM-componenten biedt een toename van +30mm veerweg (ten opzichte van standaard/onze LEVEL 1 optie) om overeen te komen met de toename in rijhoogte die de langere LEVEL 2 schokdemper biedt.
Onze op maat ontworpen demperstangen bevatten ingebouwde shim-klep assemblages voor veel nauwkeurigere controle van de compressie- en terugspringdemping. Deze worden gecombineerd met lineaire veren (geproduceerd door TracTive Suspension) die op maat zijn gewonden in een langere lengte om de OEM plastic afstandhouder te elimineren en zijn verkrijgbaar in een keuze uit twee snelheden (Standaard en Heavy-Duty).
Billet Top Triple Clamp & Bar Risers: Samen met het verhogen van de algehele veerweg tot 170mm voor en achter, omvat de LEVEL 2 kit voor de modellen 2013-18 een CNC-gefreesde billet aluminium top Triple Clamp (geanodiseerd in zwart), speciaal ontworpen om de rijhoogte te egaliseren en meer ruimte aan de voorkant te bieden zodat u ook onze spaakwielkit van 19″ voorwielmaat kunt monteren indien gewenst.
De billet Triple Clamp-assemblage is ontworpen om een Scotts Stuurdemper te monteren (montagekit apart verkrijgbaar) en wordt compleet geleverd met onze eigen ontwerp van toegewijde stuurverhogers en een geheel Top Clamp, met de keuze uit het behouden van het standaard hi-riser OEM (7/8″) stuurprofiel, of een kosteloze optie om te upgraden naar onze Fat-Bar verhoger waarmee u verschillende profielen en veel sterkere stangen met een klem diameter van 28,6mm (1-1/8″) kunt monteren.
Opmerking: voor de CB500X raden we met name de Renthal ‘RC HIGH’ buiging Fat-Bars (#609) aan, omdat hun zwaai en opkomst voldoende ruimte bieden tegen de brandstoftank bij volledige stuuruitslag, samen met de maximale verhoging van de stuurhoogte zonder de noodzaak om de standaard lengte kabels en schakelbedrading aan te passen.
Heavy Duty (langere) vervanging zijstandaard: Omdat de motor nu volledig 50mm (2″) hoger staat dan voorheen, is het essentieel om de standaardlengte zijstandaard te vervangen door een overeenkomstig langere versie – en we hebben deze gelegenheid aangegrepen om te produceren met dikkere wandbuizen voor extra sterkte.
Extra Info. OPTIONELE HYDRAULISCHE VEERVOORSPANNINGSAANPASSER (voor CB500X LEVEL 1 & LEVEL 2 achterste schokdempers).
Onze Hydraulische Veervoorspanningsaanpasser is ontworpen voor rijders die snelle, gemakkelijke aanpassing van de veervoorspanning willen. Het maakt het mogelijk om de voorspanning aan te passen over een bereik van +/-10mm door eenvoudigweg aan een knop te draaien. Ongeveer 20 omwentelingen zijn nodig voor de volledige beweging van de veervoorspanningszuiger en de knop heeft een ‘klik’ om de halve omwenteling om te helpen bij het instellen.
Snelle, gereedschapsloze aanpassing van de veervoorspanning wordt zeer op prijs gesteld door die rijders die de voorspanning/achterdoorhanginstelling regelmatig willen aanpassen – meestal bij het dragen van extra bagage of een passagier, of bij de overgang van straat naar off-road reizen.
Wordt klaar gemonteerd geleverd op uw schokdemper samen met de juiste lengte/snelheid veer geselecteerd op het moment van aankoop.
Alle Rally Raid Products / TracTive achterste schokdempers zijn volledig servicebaar/herbouwbaar en worden geleverd met een fabrieksgarantie van 2 jaar.
Veer
CB500X LEVEL 2 Veertarieven:
De Rally Raid level 2 suspension kit wordt geleverd met een keuze uit 2 vorkveertarieven en 4 schokveertarieven. Dit om beter aan te sluiten op uw gewicht en rijstijl – geselecteerd via het menu hierboven.
Vorkveren: 5.0 N/mm (standaard) of 5.5N/mm (zware belasting / zwaar beladen)
Schokveer: 100 N/mm (zacht), 110 N/mm (standaard / comfort), 120 N/mm (stijver) en 130N/mm (extra zware belasting).
Rijdersgewicht (incl. kleding en lichte bagage 15Kg) = Totaal tot 85Kg 100 N/mm (Zachtere Veer)
Rijdersgewicht (incl. kleding en lichte bagage 15Kg) = Totaal 85-105Kg 110 N/mm (Standaard Veer)
Rijdersgewicht (incl. kleding en lichte bagage 15Kg) = Totaal 105-120Kg 120 N/mm (Stijvere Veer)
Rijdersgewicht (incl. kleding en lichte bagage 15Kg) = Totaal > 120Kg 130 N/mm (Hardste Veer)
Belangrijke informatie
Opmerking: De Rally Raid level 2 suspension kit wordt geleverd klaar om te monteren. Het enige andere benodigde item is 1 liter hoogwaardige 5W vorkolie, verkrijgbaar bij de meeste lokale motorfietswinkels.
Opmerking: Vanwege het feit dat het LEVEL 2 veersysteem de totale hoogte van de motor met 50mm (2″) verhoogt, is het niet langer mogelijk om een middenbok te gebruiken nadat deze vering is geïnstalleerd. Niet alleen zou de bok niet hoog genoeg zijn, maar als de poten van de middenbok bijvoorbeeld zouden worden verlengd, zouden ze dan in conflict komen met de zijstandaard.
Opmerking: Ons LEVEL 2 CB500X veersysteem is ontworpen om eenvoudig zelf te monteren, maar vereist enige basiskennis van vorkdemontage en werk aan de vering. Als u zich niet in staat voelt om dit thuis te doen, of niet over de faciliteiten beschikt, raden wij u aan contact op te nemen met een specialist in vering om het werk voor u uit te voeren.
SPECIALE OPMERKING: ALS DE OEM-UITLAAT VÓÓR 2017 IS GEMONTEERD, MOET ER EEN KLEINE DEUK WORDEN GEMAAKT AAN DE BINNENZIJDE VAN DE CONISCHE KOPPELINGSECTIE. DIT OM RUIMTE TE GEVEN VOOR DE NIEUWE LAGERE POSITIE VAN DE ZWINGARM. DEZE DEUK IS NIET ZICHTBAAR VAN BUITENAF.