Beschrijving
19″ voor- en 17″ achterspaakwielenset voor de TRIUMPH Scrambler 400X.
Onze ‘Adventure’-wielset wordt met de hand gebouwd in het Verenigd Koninkrijk. En biedt een sterke en betrouwbare upgrade voor de Scrambler 400X.
TECHNISCHE SPECIFICATIES
Zowel de voor- als achternaven zijn gemaakt van 6082T6 billet aluminiumlegering. Ze zijn afgewerkt met een zwarte xylan-coating, wat zorgt voor een duurzame afwerking. De SMPro-velgen zijn van hoogwaardig geëxtrudeerd aluminium en hebben een poedercoating in klassiek hoogglans zwart voor extra duurzaamheid.
De stevige “Bulldog” spaken van roestvrij staal hebben een 60% hogere treksterkte dan standaard OEM-spaken van zacht staal en bieden van nature een hoge weerstand tegen corrosie. Rally Raid leverd de spaakwielen compleet met nieuwe lagers en afdichtingen, en zijn geschikt voor alle OEM-onderdelen zoals de montage van het achtertandwiel, de cush-drive, remschijven en ABS-sensoren. Het enige wat je nog nodig hebt, zijn banden en binnenbanden naar eigen keuze.
Bij elk wiel wordt een velglinten meegeleverd.
Onze velgmaten (19″ x 2,50 voor en 17″ x 3,50 achter) zijn zorgvuldig geselecteerd om de offroad-prestaties en het allroundvermogen van de 400X te verbeteren. Hierdoor ontstaat de mogelijkheid om een breed scala aan terreinbanden met een 50/50-profiel van verschillende fabrikanten te monteren.
Voor de 400X, die wordt gebruikt in zowel gemengde terrein- als offroad-rijscenario’s, raden we aan een 110/80 x 19″ voorband en een 140/80 x 17″ achterband te gebruiken. Ons aanbevolen merk en model is de Anlas Capra-X in deze maten. Uit onze jarenlange ervaring en vele duizenden kilometers rijden op gemengd terrein, hebben we ontdekt dat deze banden uitstekend presteren, zowel op de weg als offroad, op de Triumph 400X Scrambler.
Voordelen van onze wielset
• De achternaaf is ontworpen om te werken met de OEM-cush drive en rubbers.
• Onze achternaaf/velg heeft een spaakpatroon van 36 spaken, wat veel sterker is en beter bestand tegen buiging.
• Naven worden geleverd met lagers en afdichtingen.
• Zowel de voor- als achternaven zijn ontworpen om te werken met OEM-schijven, voor- en achter-ABS-ringen en OEM-schroeven.
• De zeer sterke “Bulldog”-spaken hebben een 33% grotere doorsnede en daardoor een 60% sterkere treksterkte dan de OEM-geplateerde spaken van zacht staal. Bovendien zijn ze corrosiebestendig.
• Nippels zijn van vernikkeld messing, corrosiebestendig en onderhoudsvrij.
De velgmaten zijn 19″x 2,50 voor en 17″x 3,50 achter, met 36 spaakgaten.
GEBRUIK GEEN ZURE OF ALKALI-GEBASEERDE VELGENREINIGERS OM VUIL EN REMSTOF TE VERWIJDEREN, OMDAT DEZE DE POEDERCOATING KUNNEN AANGETAST EN VERWIJDEREN EN DE RVS EN VERNIKKELDE MESSING NIPPELS KUNNEN AANDOEN. GEBRUIK EEN PH-NEUTRALE REINIGER OF ZEEP EN WATER.