Beschrijving
Level 1 Achterschokbreker (gereduceerde veerweg van 210 mm) – is geschikt voor CRF300L/Rally en CRF250 Rally.
Hij kan op een CRF 250L worden geïnstalleerd, en dit behoudt de 240 mm veerweg van het OEM-wiel, maar verhoogt de zithoogte met ongeveer 20 mm.
Plus OPTIONELE HYDRAULISCHE PRELOAD-INSTELLING: alleen CRF300L of Rally.
We hebben de optie Hydraulische Preload Adjuster ontwikkeld omdat het moeilijk is om toegang te krijgen tot de standaard voorbelastingsring met schroefdraad op onze verbeterde schokbrekers. Om de voorbelasting te wijzigen zonder de schokdemper te hoeven verwijderen. Dit is op zowel CRF300L- als Rally-modellen.
Voorgestelde rijder-/veerwaarden – meestal voor een solo-rijder, inclusief 5 kg rijkleding:
up to 70 kg | 80N/mm (L1 extra soft spring) |
70-80Kg | 85N/mm (L1 comfort/easy trail) |
80-90Kg | 90N/mm (L1 supplied as standard) |
90-100Kg | 95N/mm (L1 heavier rider, more luggage) |
100-115Kg | 100Nmm (L1 heavy-duty spring for large loads) |
115Kg upwards | 110Nmm (L1 heavy-duty spring for larger loads) |
Voor rijders die comfortabel zijn met de rijhoogte op de zachte OEM-ophanging, of evenzo voor rijders die in het begin een korte binnenbeenlengte hebben, bieden we dezelfde hoogwaardige Level 2-schokdemper, met een body van 46 mm, met een kortere veerweg van 210 mm (8 inch), wat de schok van level 1 is.
Eenmaal uitgerust met een correct geveerde demper, zullen de CRF300L/R- en CRF250Rally-modellen resulteren in een 40 mm lagere statische (geen rijder) zithoogte, in vergelijking met onze volledige 250 mm veerweg Level 2-vering, waardoor de fiets veel gemakkelijker te monteren en te demonteren is. en het behouden van een bijna OEM-rijhoogte.
Bij montage op de CRF250L is de veerweg 240 mm (als OEM)
OPMERKING –
CRF250L-EIGENAARS BEHOUDEN DE OEM 240MM WIELVEER, MAAR ONZE STIJVERE VEER ZAL DE ZITHOOGTE MET 25-35MM VERHOGEN, ZODAT EIGENAREN EEN KOUBA-KOPPELING KUNNEN MONTEREN OM DE ZITHOOGTE TERUG NAAR ORIGINEEL TE VERLAGEN (RRP 291).
HET IS OOK MOGELIJK OM ZOWEL CRF300L- als CRF300-RALLY-MODELLEN, UITGERUST MET ONZE LEVEL 1-SCHERMSCHERM NOG MEER TE VERLAGEN, INDIEN NODIG, MET BEHULP VAN EEN KOUBA-LINK (RRP 756). CRF250 RALLY-EIGENAARS DIE VERDER WILLEN VERLAGEN, HEBBEN KOUBA LINK RRP 759 NODIG.
Kenmerken:
- Onze unieke achterschokbreker met 210 mm veerweg is ontwikkeld in samenwerking met onze technische partners TracTive Suspension in Nederland.
- Biedt een breed scala aan veerconstanten en dienovereenkomstig verbeterde dempingskarakteristieken voor alle terreinomstandigheden.
- Onze schokbreker met groot lichaam heeft een enorme body en zuiger met een diameter van 46 mm (vergelijkbaar met die gebruikt voor onze KTM 690 en Yamaha Tenere 700 achtervering) die een dramatische toename van de oliestroom bieden voor een veel nauwkeurigere dempingscontrole onder een breed scala aan omstandigheden. en meer oliecapaciteit om dempingsvervaging te verminderen.
- De met stikstof gevulde schokbreker heeft een scheidingszuiger om schuimvorming te elimineren en zorgt voor consistente dempingseigenschappen.
- Dit is de sleutel tijdens langdurig off-road rijden of meer pittig rijden op de snelweg, en of je nu solo bent of beladen met bagage.
BELANGRIJKSTE KENMERKEN ZIJN INCLUSIEF:
- Afmetingen schokbreker – 398 mm oog in oog
- schokslag is 84 mm
- Instelbare voorbelasting via knuppelvoorbelastingsring of HPA-afsteller op CRF300L- en Rally-modellen.
- Hoogwaardige, volledig aluminium schokdemper met een diameter van 46 mm.
- 16 mm demperas zorgt voor uitzonderlijke sterkte en soepele veerweg. Bespaart 0,25 kg (1/2 lb) in gewicht in vergelijking met OEM stalen schokbrekers.
- Gemakkelijk toegankelijke gecombineerde dempingsregelaar, die een proportionele klep bevat tussen rebound (80%) en compressie (20%) – met 24 kliks voor aanpassing.
- Keuze uit zes verschillende veerconstanten om beter aan te sluiten bij uw gewicht en rijstijlvereisten:
- Let op 110 Nm veer is niet geschikt voor de Level 2 Shock.
Alle Rally-Raid-producten / TracTive-achterschokdempers zijn volledig onderhouds- en herbouwbaar en worden geleverd met een fabrieksgarantie van 2 jaar.
OPTIONELE HYDRAULISCHE PRELOAD ADJUSTER: (TE SELECTEREN IN KEUZE MENU) BESCHIKBAAR VOOR CRF300L & RALLY-MODELLEN – NIET CRF250L & RALLY
- Dit handige product is ontworpen voor rijders die snel en eenvoudig de veervoorspanning willen aanpassen.
- Hiermee kan de voorspanning tot 15 mm worden aangepast met een simpele draai aan een knop op de afstandsbediening, die de voorspanning op de veer aanpast door middel van hydraulische druk.
- De afstandsbedieningsknop kan ongeveer 20 slagen worden gedraaid om de volledige beweging van de veerweg van de voorbelastingszuiger te bereiken.
- De knop heeft elke halve slag een “klik” om de instelling te vergemakkelijken.
- Het is een zeer eenvoudige, snelle manier om de voorbelasting aan te passen wanneer u extra bagage of een passagier vervoert, of wanneer u van straat- naar offroad-reizen gaat.
- Nooit meer hameren op de borgmoer van de OEM-voorspanningsafsteller en worstelen om deze te draaien.
- Eenvoudig te monteren en geen onderhoud nodig.
- Geleverd met alle bevestigingen, inclusief 2 verschillende HPA-handgreepbeugels voor zowel Euro 5- als niet-Euro 5-modellen.
De complete LEVEL 1 CRF-schokset bevat:
- 46 mm schokdemper met stikstofvulling en veer naar keuze.
- Speciale TracTive-multitool voor het afstellen van voorspanning en demping.
- Vervangende onderste bevestigingsbout (langer).
- 2 jaar garantie en gebruiksaanwijzing.
We zijn van mening dat onze unieke ‘lage’ ophangingsoptie met een veerweg van 210 mm eigenaren en potentiële eigenaren van de CRF300L- en Rally-modellen nu een veel breder scala aan mogelijkheden biedt om hun machine te personaliseren.
Het CRF-chassis biedt al een enorme bodemvrijheid, dus het verminderen van de veerweg en zithoogte met 40 mm doet geen afbreuk aan de offroad-capaciteiten van deze fiets.
Bovendien maakt het de motor gemakkelijker op en af te stappen, en als u van plan bent bagage te vervoeren in een meer avontuurlijk reisscenario, zult u de meer dynamische houding met een lager zwaartepunt waarderen.
Evenzo voor die offroad-rijders die meer extreem en technisch terrein willen aanpakken, het lagere zwaartepunt en het gemak om je voeten neer te zetten als dat nodig is, maakt de LEVEL 1-ophangingsoptie ideaal voor mensen die op zoek zijn naar een echte lange afstand, volledig straatlegale motorfiets in ‘trails’-stijl.
Houd er rekening mee dat onze LEVEL 1 CRF-schokdemper met 210 mm veerweg de achterhoogte van de fiets iets zal verminderen, en hoewel het technisch mogelijk is om onze LEVEL 1-schokdemper onafhankelijk van andere aanpassingen te monteren, is het echt essentieel om ook de voorkant van de motor te verlagen een vergelijkbare hoeveelheid om een vergelijkbare voor-achtergeometrie te behouden. In dat opzicht raden we ten zeerste aan om onze LEVEL 1 (210 mm) vorkkit te installeren – die dan een goed op elkaar afgestemde, hoogwaardige ‘lage’ ophanging voor en achter biedt.
Tractive Pt.Nr. 46HO21-R3018-RR