Beschrijving
Onze Rally shock met +25 mm langere veerweg is speciaal ontwikkeld voor rijders die hun Yamaha T7 Tenere willen meenemen op extreem terrein, zware trails en cross-country wedstrijdevenementen. De shock heeft zich al bewezen in langeafstandswoestijnrallyraces
We beschouwen onze RALLY-specificatie als de ultieme upgrade voor eigenaren die het offroad-potentieel van het Yamaha Tenere 700-platform volledig willen benutten.
Deze hoogwaardige TWIN PISTON PDS-achterschokbreker is speciaal ontworpen om de prestaties op elk terrein te verbeteren. Bovendien is onze Rally-shock specifiek afgestemd om verbeterde prestaties te bieden met een offroad-voorkeur. Samen met een nuttige toename van de algehele veerweg en bodemvrijheid is deze schokdemper meer geschikt voor agressief solo rijden over elk terrein.
Exclusief vervaardigd voor Rally Raid-products door TracTive Suspension in Nederland, hebben we onze Rally shock ontworpen om alle tekortkomingen van de OEM-standaardophanging aan te pakken. En eigenaren in staat te stellen het potentieel van het Tenere 700-platform volledig te benutten.
Het ontwerp van het piggyback-reservoir biedt individuele aanpassing van de compressiedemping met hoge en lage snelheid, samen met een afzonderlijke rebound-regelaar die gemakkelijk toegankelijk is aan de basis van de schokdemper.
Technische gegevens
De volledig aluminium schokbrekerbody voor de Tenere 700 maakt gebruik van ons eigen CAD-ontworpen bovenkapprofiel om de nodige speling tussen de airbox en het frame te geven, Tegelijkertijd biedt het gemakkelijke toegang tot de MX-stijl High & Low speed compressieregelaars .
Het schoklichaam zelf maakt gebruik van een zuiger met een grote diameter (46 mm) voor primaire dempingsregeling, samen met een tweede PDS-zuiger/circuit voor een nauwkeurigere regeling en demping tijdens het laatste deel van de veerslag.
De interne componenten zijn allemaal met precisie CNC-gefreesd uit Cro-Mo en roestvrij staal. Met de schokdemper met een as met een diameter van 16 mm om de algehele sterkte en stijfheid te verbeteren en een consistent soepele werking en duurzaamheid te garanderen.
Onze RALLY-schokdemperspecificatie biedt een 12,5% grotere veerweg (225 mm versus 200 mm) in vergelijking met OEM en onze EXTREME-schokdemper. Daarnaast biedt het een reeks van drie verschillende veerconstanten om uw achtervering aan te passen aan verschillende berijders-/ladingsgewichten.
Onze T7 RALLY Shock-functies
- 225 mm veerweg – verbetert de rijkwaliteit op ruw terrein en de bodemvrijheid.
- Schokdemperlichaam met grote diameter (46 mm) en zuiger met PDS-klep.
- Schokbrekerschacht met een diameter van 16 mm.
- Oliereservoir voor een grotere oliecapaciteit en koeling, met individuele afstellers voor hoge en lage snelheid van de compressiedemping (gemakkelijk toegankelijk met een platte schroevendraaier).
- Speciale afsteller van de terugslagdemping die gemakkelijk toegankelijk is aan de onderkant van de schokbreker.
Belangrijke notitie. Om de voordelen van onze opgewaardeerde RALLY-shock ten volle te waarderen, raden we u ten zeerste aan deze te combineren met onze hoogwaardige RALLY-specificatie Closed Cartridge Fork Kit. Dit niet in de laatste plaats omdat de +25 mm toename in veerweg en rijhoogte dan voor en achter op elkaar worden afgestemd en is op dezelfde manier afgesteld voor agressievere offroad-prestaties.
De RALLY-schokbreker wordt kant-en-klaar geleverd met de veer naar keuze en bevat een langere CNC-gefreesde bout voor de montage van de onderste schokbreker (aangezien de TracTive-schokbreker op dit gebied breder/sterker is).
Alle Rally Raid-producten / TracTive-achterschokdempers zijn volledig te onderhouden/reviseren en worden geleverd met een fabrieksgarantie van 2 jaar.
U kunt kiezen uit drie verschillende veerconstanten (kies in het menu hierboven) om beter aan te sluiten bij uw gewicht en rijstijl:
Richtlijnen voor de lengte
We raden u aan om uzelf te wegen terwijl u uw rijkleding draagt (inclusief laarzen en helm), en dat toe te passen op de volgende veerconstantetabel – afhankelijk van of u van plan bent voornamelijk solo te rijden, of met een hoeveelheid bagage en/of een passagier.
Voorgestelde veerconstante (gebaseerd op het gewicht van de rijder)
80 N/mm – Rijdersgewicht van -80 kg
85 N/mm – Rijdersgewicht van 80-95 kg (of met lichte bagage tot 15 kg)
90 N/mm – Rijdersgewicht van 90 kg plus
Opmerking. Het is NIET mogelijk om onze HPA (Hydraulic Preload Adjuster) op de RALLY schokdemper te monteren. Alleen handmatige instelling/afstelling van de veervoorspanning is mogelijk.
Tractive Pt.Nr. 46YA19-T5019-RR