Rally Raid adventure shock voor de yamaha Tenere 700Rally Raid adventure shock voor de yamaha Tenere 700

Rally Raid Adventure Shock voor Yamaha T7

Artikelnummer: S-YAM-AD-80

Deze hoogwaardige TWIN PISTON PDS-achterschokbreker is speciaal ontworpen om de allround prestaties en verstelbaarheid te verbeteren voor rijders die de allroad- en offroad-capaciteiten van hun YAMAHA Tenere 700 willen verbeteren, wanneer deze doorgaans wordt gebruikt in een avontuurlijke off-road omgeving.

1.581,00

Beschrijving

Deze hoogwaardige TWIN PISTON PDS-achterschokbreker, de Adventure shock,  is speciaal ontworpen om de allround prestaties en verstelbaarheid te verbeteren. Dit voor rijders die de allroad- en offroad-capaciteiten van hun YAMAHA Tenere 700 willen verbeteren. En wanneer deze doorgaans wordt gebruikt in een avontuurlijk off-road omgeving.

Exclusief vervaardigd voor Rally Raid-producten door TracTive Suspension in Nederland, hebben we onze ADVENTURE shock ontworpen om alle tekortkomingen van de OEM-standaardophanging aan te pakken. Dit met behoud van dezelfde algehele veerweg (200 mm) en zithoogte van de standaardspecificatie.

Het ontwerp van het piggyback-reservoir biedt individuele aanpassing van de compressiedemping met hoge en lage snelheid. Dit samen met een afzonderlijke rebound-regelaar die gemakkelijk toegankelijk is aan de basis van de schokdemper.

De ADVENTURE-schokbreker is verkrijgbaar met een breed scala aan veerconstanten om beter aan te sluiten bij het gewicht van de rijder en de beoogde belasting en rijstijlvereisten. Daarnaast bevat het onze eigen hydraulische voorspanningsregelaar voor een extra bereik van +/- 10 mm zodat u snel uw aanvankelijke doorzakking [rijder] en eventuele extra bagage of passagiersladingen te compenseren.

 

Technische gegevens

De volledig aluminium schokbrekerbody voor de Tenere 700 maakt gebruik van ons eigen CAD-ontworpen bovenkapprofiel. Dit om de nodige speling tussen de airbox en het frame te geven. Daarnaast biedt het tegelijkertijd gemakkelijke toegang tot de MX-stijl High & Low speed compressieregelaars .

Het schoklichaam zelf maakt gebruik van een zuiger met een grote diameter (46 mm) voor primaire dempingsregeling. Dit samen met een tweede PDS-zuiger/dempingscircuit voor een nauwkeurigere regeling en demping tijdens het laatste deel van de veerslag.

De interne componenten zijn allemaal met precisie CNC-gefreesd uit Cro-Mo en roestvrij staal, met de schokdemper met een as met een diameter van 16 mm om de algehele sterkte en stijfheid te verbeteren en een consistent soepele werking en duurzaamheid te garanderen.

 

Onze T7 ADVENTURE Shock-functies

  • 200 mm veerweg – behoudt de originele zithoogte en bodemvrijheid.
  • Schokdemperlichaam met grote diameter (46 mm) en zuiger met PDS-klep.
  • Schokbrekerschacht met een diameter van 16 mm.
  • Oliereservoir voor grotere oliecapaciteit en koeling, met individuele hoge- en lagesnelheidsregelaars voor compressiedemping (gemakkelijk toegankelijk met een platte schroevendraaier) .
  • Speciale afsteller van de terugslagdemping die gemakkelijk toegankelijk is aan de onderkant van de schokbreker.
  • Hydraulische Preload Adjuster biedt +/-10 mm verdere afstelling voor het eenvoudig instellen van uw initiële doorzakking en om snel te compenseren voor eventuele extra belastingen.

De ADVENTURE-schokbreker wordt kant-en-klaar geleverd met de HPA en de veer naar keuze.

Alle Rally Raid-producten / TracTive-achterschokdempers zijn volledig te onderhouden/reviseren en worden geleverd met een fabrieksgarantie van 2 jaar.

 

Richtlijnen voor de lengte

U kunt kiezen uit drie verschillende veerconstanten (kies in het menu hierboven) om beter aan te sluiten bij uw gewicht en rijstijl.
We raden u aan om uzelf te wegen terwijl u uw rijkleding draagt ​​(inclusief laarzen en helm), en dat toe te passen op de volgende veerconstantetabel – afhankelijk van of u van plan bent voornamelijk solo te rijden, of met een hoeveelheid bagage en/of een passagier.

Houd er rekening mee dat onze ingebouwde hydraulische voorbelastingsregelaar voldoende bereik heeft om typisch een extra belasting van 60 kg te compenseren, indien nodig.

Voorgestelde veerconstante (gebaseerd op het gewicht van de berijder)

80 N/mm – typisch berijdersgewicht van 80 kg ( standaard meegeleverd )
85 N/mm – berijdersgewicht van 80-100 kg (inclusief lichte bagage tot 15 kg)
90 N/mm – berijdersgewicht 100 kg plus (inclusief passagiers- en lichte bagage tot 15 kg, of voor de solo-overlandrijder met een zwaardere bagagelading) .

 

Opmerking. Onze ADVENTURE shock heeft dezelfde veerweg van 200 mm als de OEM-schokbreker. Met name zodat de bodemvrijheid en zithoogte hetzelfde blijven als standaard.

Om de voordelen van onze verbeterde ADVENTURE-ophanging ten volle te waarderen in vergelijking met de standaard OEM-specificatie, raden we u aan deze schokdemper te combineren met onze ADVENTURE [open cartridge] vorkkit. En ook onze hoogwaardige EXTREME gesloten-cartridge vorkkit te overwegen die is afgesteld voor agressievere offroad-prestaties. De ADVENTURE-schokbreker past echter ook perfect bij standaard (of een gedeeltelijke upgrade) vorkcomponenten. Daarnaast verbetert het de algehele houding van de motor aanzienlijk, die standaard een zeer zacht geveerde achterkant heeft.

Video

Op zoek naar
jouw motor?